Me-Made-May: 13/5-19/5

Jag har lyckats ha ganska mycket omväxling den här vecka — bara ett upprepat plagg! En del av det möjliggjordes ju av vädret omväxling också. Ylletröja och 10 grader på tisdag och sommarklänning och 25 grader på lördag. Jag undrar vad nästa vecka ska bjuda på?

mmm13-13
13/5: Ganska likt min outfit (finns det något bra svenskt ord för det?) från 8/5, men snyggare. Sorbetto-topen är helt klart gjord för att falla snyggt. Jag gillar bara inte helt hur det ser ut på mig… Min Sorbetto är ännu än av sakerna som jag inte har använt så mycket sedan jag sydde den, men det kanske beror på att det har varit vinter. Förutom den är kläderna köpta.

mmm13-14
14/5: Det här är egentligen en vinteroutfit, men det var så grått och rått att jag kände för något varmt och ulligt. Den stickade tröjan är det enda hemgjorda. Trots att den är alldeles för kort egentligen gillar jag den, måste vara färgen. Dessutom är den stickad i fruktansvärt nopprande Semilla och råkade lite illa ut i senaste tvätten och blev halvt tovad.

mmm13-15
15/5: Halvvägs genom maj! Hemsydd blus och kjol. Koftan är fortfarande från Indiska och bältet är fortfarande ärvt. Håret har jag övat på att sätta upp, men det döljs effektivt bakom mobilen.

mmm13-16
16/5: Hemgjort på både över- och underkropp! Med byxor! Blusen, mitt Ceylon-test, är ganska svår att använda eftersom den är så kort. Det krävs något midjehögt för att det inte ska bli en ful glipa. Dessutom funkar den lite dåligt under kofta, så kanske är den mest en sommargrej. Bältet är bara för syns skull — det är för långt och hålls nog mest uppe av byxorna här.

mmm13-17
17/5: Äntligen dags för en klänning! Fin fest på kvällen ger en bra ursäkt att vara fin hela dagen. Koftan köpte jag på Myrorna för flera år sedan, men den kommer från Sisters från början.

mmm13-18
18/9: Tillräckligt varmt för att plocka fram en annan klänning. Jag har använt den väldigt lite eftersom jag har haft för mig att den inte funkar med strumpbyxor under, att den skulle klättra upp. Det visade sig vara fel eftersom jag kunde gå en ganska rejäl promenad med sådana på kvällen. Däremot var det lite obekvämt att gå eftersom kjolen är snäv och det inte finns någon slits.

mmm13-19
19/5: Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag ville ha till blusen — jag kände inte för någon kjol egentligen. Den här är väldigt skön, mjuk men med lite tyngd i tyget, men fastnar på strumpbyxor något enormt. Jag köpte den på Myrorna (eller nåt) för länge sedan och kortade av den typ 10 cm. Första gången jag använde den var på en Kent-konsert 2005. Jag minns att jag köpte en svart turné-t-shirt med en turkos döskalle.

Lämna en kommentar