Färdig kofta

havsälva2
Jag tänkte helt kort visa upp min randiga kofta, som blev färdig i helgen. Det blir ingen officiell presentation än, utan den får vänta tills jag har möjlighet att ta bättre bilder. Jag har storslagna planer, skulle vilja åka ut till havet eftersom färgerna får mig att tänka på det.
havsälva3
Mönstret är Featherweight och jag har stickat i entrådig svensk ull. Detta gör den otroligt lätt, men ganska varm och tyvärr lite kliande. Förhoppningsvis står mina armar ut när det väl blir läge att använda koftan.

I finished my striped cardigan, but I’ll postpone an official finished object post until I have better pictures. My plan is to go to the sea and have someone else actuall taking my picture. Until then I’ll wear the cardigan whenever it’s cool enough and try to get used to the slight itchyness of the yarn.

4 thoughts on “Färdig kofta

  1. Ping: Me-Made-May: 20/5-26/5 | Lite Av Varje

  2. Ping: Nya stickningar! | Lite Av Varje

Kommentera

