En gammal favorit

Jag undrar om jag ser ut så här i ansiktet även utan foto

Den här kjolen sydde jag när jag precis hade börjat på Chalmers, alltså för nästan 5 år sedan. Tyget är ganska grov bomull och är egentligen ett draperi som jag köpte på Indiska. Då hade jag varit på jakt efter nåt med ett stort blommönster ett bra tag, så jag slog direkt trots att det var tjockt. Trycket har tyvärr bleknat en del efter ett antal tvättar, men det ser ändå bra ut tycker jag. Kjolen är en enkel halvcirkel som är lite rynkad i midjan. Just midjan har jag även ändrat lite sedan kjolen syddes. Förra sommaren tröttnade jag på att ha kjolen hängande på höfterna och sydde ett veck i linningen så att den skulle sitta i midjan istället. Som titeln antyder är jag väldigt förtjust i den här kjolen. Både i mönstret och i modellen. Trots detta har den inte blivit använd så mycket den senaste tiden. Det kan ju ha att göra med att stora kjolar är opraktiska när man arbetar i ett kemilab, men nu när jag är sommarledig ska jag se till att använda mycket och njuta av svajet.

3 thoughts on “En gammal favorit

  1. Ljuvlig kjol! Önskar så att jag kunde sy. Hemma på mitt vardagsrumsgolv har (alldeles för) länge legat en kudde och ett tyg, tänk att det ska vara så svårt när andra tycker att det är så lätt.
    🙂

  2. Ping: Me-Made-May: 6/5-12/5 | Lite Av Varje

  3. Ping: Me-Made-May: 13/5-19/5 | Lite Av Varje

Kommentera

