April och lite till

Nu har det gått så lång tid sedan mitt senaste inlägg att jag känner att jag faktiskt borde förklara mig lite. Jo, det är så att jag äntligen har flyttat till en egen lägenhet igen! Och någonstans där försvann april och jag tittade knappt åt datorn på hela tiden…

Kvällen innan jag flyttade in på riktigt, bara kaos i sovrummet.

Kvällen innan jag flyttade in på riktigt, bara kaos i sovrummet.


Det här har nog varit min mest ansträngande flytt hittills, åtminstone om man ska döma efter hur lång tid det tar att komma i ordning: fem veckor och fortfarande ouppackade lådor. Detta trots att jag inte har renoverat något (det lämnar jag åt hyresvärden). Men jag har mer saker och en större lägenhet än när jag har gjort det här ensam tidigare. Plus ett jobb och ett liv att underhålla samtidigt.
Det första som behövde göras var dock storstädning. Tack Mamma och Pappa för all hjälp!

Det första som behövde göras var dock storstädning. Tack Mamma och Pappa för all hjälp!


Men nog om det. Nu efter Kristi Himmelsfärdshelgen känner jag mig lagom utvilad och stärkt, så kanske kommer jag att orka göra något mer än bara det nödvändigaste på kvällarna. T ex skriva blogginlägg som nu.
En liten nysydd kasse i tyg från IKEA.

En liten nysydd kasse i tyg från IKEA.


I lördags ställde jag upp symaskinen på köksbordet och sydde en enkel tygkasse att ge bort i present (och igår satte jag ihop ett sybord också). Den timman av att hantera tyg och sy några enkla raka sömmar gjorde mig orimligt glad! Så nu gäller det att skrapa ihop lite tid och energi och sy mer, för jag vill fortsätta vara glad.

One thought on “April och lite till

Kommentera

