Busstickningarna

Just nu har jag inte så mycket färdigt att visa upp, så jag tänkte visa lite av det jag håller på och stickar för tillfället. Eftersom jag mest bara stickar på bussen till och från jobbet är det ganska enkla saker som gäller.
Bebisfilt
Det jag började på senast är denna bebisfilt. Mönstret är mitt eget hopkok av ”Kex”, halsduken som jag stickade förra vintern, och entrelac-stickning. Jag plockar upp maskor efter hand och stickar varje lapp för sig. Filten är en gåva till min kusin som ska få barn i januari.
Sea Dragon Shawl
Den här halsdukssjalen började jag på precis innan jag bestämde mig för att sticka filten och den har fått stå tillbaka lite nu. Mönstret heter ”Sea dragon shawl” och det blir ju lite som en drakvinge. Det röda garnet är Mohair Tweed från Magasin Duett och det lila har jag faktiskt spunnit själv (när jag provade på det för ett par år sedan).
IMG_20141122_163138206
Långsamt, långsamt går det även framåt på min ”Tenaya”. Den blir jättefin och är rolig att sticka, men det går inte att ha med den på bussen eftersom det behövs en flätsticka.

Kommentera

