En kritstrecksrandig väska

Jag är så otroligt nöjd med den här väskan! Speciellt att jag äntligen har sytt den. Det är nämligen så att jag i drygt ett år har tänkt att jag skulle sy en ny, lagom stor axelremsväska. Utan att någonsin faktiskt ta tag i det, eftersom det alltid fanns något roligare att sy. Det som fick mig att göra något åt det nu, var att jag plötsligt inte fick plats med alla mina saker i min väska, när jag fick en jobbtelefon också.
kritstreck-väska1
Jag har följt ett mönster ganska väl, vilket är ovanligt när jag har sytt väskor tidigare. Mönstret är kanske mer av en beskrivning, men det gav mig en bra grund att stå på. Sedan ändrade jag några mått litegrann och la till en extra ficka inuti.
kritstreck-väska2
Väskan har en stor ficka på baksidan, där jag brukar lägga busskort och sånt som jag vill komma åt lätt. Inuti har jag tre fickor, två mindre för nycklar och telefon och en större för alla möjliga småsaker. I själva väskutrymmet brukar jag mest förvara min busstickning.
kritstreck-väska3
Tygerna kommer till stor del från mammas eller farmors gömmer. Yttertyget är ett tunnt, marinblått ylletyg och det fantastiskt turkosa fodret är nog bomull, trots att det är glansigt. För att ge väskan stabilitet har jag använt påsttrykbar filt, som mest är till för quiltning.

Resultatet är en väska som jag verkligen gillar. Tillräckligt stor för att få plats med det mesta jag vill ha med mig dagligen, utan att bli otymplig. Den där stabiliten gör att väskan ser ganska proffsig ut också. Jag är väldigt nöjd!

6 thoughts on “En kritstrecksrandig väska

  1. Snyggt! Gillar den rena formen. Det enkla är oftast det snyggaste…
    Jag har också gått ett bra tag och funderat på en ny väska….få se hur lång tid det tar för mig att få det gjort 😉

  2. Otroligt snygg! Visst är det kul att sy väskor? 🙂 Fast också för mig är det ett projekt som ofta får vänta alldeles för länge.

    • Tack! Jo, det är roligt att sy väskor, speciellt den här gången när jag la lite extra resurser på bra material, så att det blev en stabil väska.

Kommentera

