Många projekt små (och stora)

Jag satt och tänkte att jag skulle blogga lite, men kunde inte komma på något bra att skriva om. Nästan allt på min långa lista med möjliga ämnen krävde någon form av research eller att jag tog foton eller faktiskt utförde någon annan syssla. Alla mina handarbetesprojekt är dessutom i någon fas när de inte är särskilt intressanta att skriva om. Flera är nästan färdiga eller så små att det inte tjänar något till att skriva om dem mer än en gång. Så jag kom på den briljanta idén att lägga alla projekten (nästan) på bordet och ta en bild.
Blandat handarbete
Vad ser ni här då? Närmast är en ”Skjortkjol”, inspirerad av ExDesign, och lite anteckningar om den. Till höger är min Klöverkofta, där jag har kommit ganska långt på kroppen. Bakom ligger en ärvd garnvinda som jag behöver sätta fast alla pinnarna på igen, eftersom trådarna hade vittrat sönder. Längst bak väller min filt ut ur sin skokartong. Den är nästan färdig och det återstår bara sista varvet på kanten.

Vad har ni för projekt på gång, som inte riktigt har nått bloggbart skick? För det är väl inte bara jag som drabbas av det här fenomenet?

Some of my current projects…

3 thoughts on “Många projekt små (och stora)

  1. Snacka om att det blir fel i bland, det ska stå, man for börja med ett, och det är så kul med en massa projekt..
    Hoppas det blir rätt nu.

  2. Ojoj, känner igen det där. Just nu attacksyr jag för att bli klar med en hel hoper projekt innan vi åker norrut till svärföräldrarna. Jag inte bara måste få klart, jag sätter igång att sy nytt också! Snacka om huvudet under armen.
    Kul att du ger dig på skjortkjolen! Ser fram emot hur den blir när den är klar!

Kommentera

