Me-Made-May 14: dag 19-25

Det är alltid trevligt när det blir lite varmt. Då kan jag ta på mig klänningar utan att känna mig uppklädd… Bra också för att jag kunde få in lite omväxling i det jag har på mig.

Måndag 19/5
Dag 19
Hemgjort: Sorbetto med ärmar
Övrigt: Jeans, kofta och linne

Tisdag 20/5
Dag 20
Hemgjort: Blus sydd av herrskjorta och A-linje kjol av svarta jeans
Övrigt: Linne och strumpbyxor (kofta inte på bild)

Onsdag 21/5
Dag 21
Hemgjort: Sockersöt Alma-blus och jeanskjol
Övrigt: Linne, kofta och leggings

Torsdag 22/5
Dag 22
Övrigt: Underklänning

Fredag 23/5
Dag 23
Hemgjort: Ceylon-blus och klänning sydd av kjol

Lördag 24/5
Dag 24
Hemgjort: Klänning efter halvgammalt Vi Mode-mönster
Övrigt: Linne, kofta när jag gick ut
Den här klänningen kommer inte fram så ofta. Kan vara färgen, blir lite mycket jag har tagit på mig en säck…

Söndag 25/5
Dag 25
Hemgjort: Alma-blus och manchesterkjol
Övrigt: Linne, kofta och strumpbyxor när jag gick ut

4 thoughts on “Me-Made-May 14: dag 19-25

  1. Ja, det är helt klart praktiskt att det har varit lite varmare nu andra halvan av maj; då finns det utrymme för lite mer variation 🙂 Kul att se vad du haft; den gröna klänningen och den prickiga blusen var särskilt snygga tycker jag!

    • Den gröna klänningen är en av mina favoriter och jag skulle kunna tänka mig att sy en till efter det mönstret (Ceylon från Colette Patterns) om det inte vore för att det har så sjukt många smådelar.

  2. Jag gillar dina hemsydda kläder, du säljer inte några grejer du gör? Ett tips är att lägga upp de på någon sida där det inte kostar något att lägga upp saker, typ http://citiboard.se/ , då förlorar du inget på att göra det.

    • Roligt att du gillar mina kläder. Jag syr i princip bara åt mig själv. Eftersom det är en hobby vill jag inte att det ska finnas några ”tvång” inblandade, vilket det oundvikligen skulle bli om jag sydde för att sälja.

Kommentera

