Me-Made-May 14: dag 5-11

Det har varit lite segare att välja kläder den här veckan än förra. Jag har utan att tänka på det råkat bryta mot mina villkor ett par gånger. Men det beror väl lite på hur man definierar ”underkläder”. Jag tänkte mig sådant som inte syns, som trosor, bh och linnen under en blus. Men en långärmad t-shirt under en hemgjord tröja kanske också kvalar in, åtminstone är den ju under andra kläder och inte i fokus.

Sedan förra sammanfattningen har jag upptäckt några fler svenska bloggare i Me-Made-May: Maria – Återigen (som till och med kommenterade mitt löfte), Sabina – Popcorn och Docksjö.

Måndag 5/5
mmm14-5
Hemgjort: Blus sydd av herrskjorta och A-linjekjol i manchester
Övrigt: Kofta, linne, strumpbyxor

Tisdag 6/5
mmm14-6
Hemgjort: Emelie-kofta och Alma-blus
Övrigt: Linne och grå jeans

Onsdag 7/5
mmm14-7
Hemgjort: Tröja med spetsok och svart A-linjekjol
Övrigt: Långärmad t-shirt och strumpbyxor

Torsdag 8/5
mmm14-8
Hemgjort: Havsälva-koftan
Övrigt: Långärmad t-shirt och grå jeans

Fredag 9/5
mmm14-9
Hemgjort: Grå vardagsklänning
Övrigt: Linne och strumpbyxor
Senare bytte jag till hemgjorda byxor och en Renfrew för att cykla in till stan.

Lördag 10/5
mmm14-10
Hemgjort: Blus från BurdaStyle och jeanskjol
Övrigt: Kofta, linne och strumpbyxor

Söndag 11/5
mmm14-11
Hemgjort: Blus sydd av herrskjorta och linne
Övrigt: Kofta och grå jeans

Kommentera

