Me-Made-May: dag 1-5

Det är dags för den första veckans sammanfattning av Me-made-May. I år är vi ett helt litet gäng svenska bloggare som är med. Fler än förra året tror jag, eller så har jag bara bättre koll på svenska sybloggar i år. De jag vet om är Petra, Fredrika, Helena och Britta. Vet du någon mer?

Edit: Jag skrev inlägget på telefonen och orkade inte leta rätt på adresserna till länkarna, så givetvis blev alla fel… Nu är de dock rättade.

Torsdag 1/5
1/5
Hemgjort: jeanskjol och top. 
Övrigt: kofta från Zara, linne, batikfärgade leggins.
Vi firade ledigheten med att gå en riktigt lång och skön promenad. Kjolen är bra att gå i eftersom den inte sitter åt och har en slits bak.

Fredag 2/5
2/5
Hemgjort: blus, kjol och kofta.
Övrigt: linne, strumpbyxor.
Termometern visade sex grader när jag gick upp så det kändes ok med en yllekofta.

Lördag 3/5
3/5
Hemgjort: byxor
Övrigt: blus och kofta
Jag bröt visst mot mina villkor här; jag får inte ha köpta blusar egentligen. Det är dock en av mina favoritblusar…

Söndag 4/5
4/5
Hemgjort: kjol och kofta
Övrigt: top och strumpbyxor
Kjolen är på väg mot pensionering, några av sömmarna håller på att ge sig, men än så länge trivs jag rätt bra i den när jag vill vara lite avslappnad.

Kommentera

