Me-Made-May’14

Me-Made-May'14

Självklart ska jag vara med i Me-Made-May även i år! Jag tycker att det är en kul och bra grej för att faktiskt använda sina alster. Förra året började jag använda stora delar av min hemgjorda garderob och det har jag fortsatt med!

Det att jag redan använder sådant som jag har sytt själv såpass ofta har gjort att det varit lite svårt att hitta på ett bra löfte åt mig själv. Förra året lovade jag att använda minst ett hemgjort plagg varje dag, men det känns lite för lätt nu. Jag vill ha lite mer utmaning, men samtidigt kan jag inte köra fullt ut med bara hemgjorda saker eftersom jag inte har tillräckligt med koftor och byxor. Så jag har kommit på en kompromiss: Hemgjorda kläder, förutom koftor och byxor (och underkläder, då). Jag ska också försöka att använda alla mina plagg och är det något som jag verkligen inte vill använd ska det genast hamna i bortskänkningskassen.

Jag, Karin från bloggen ”Lite av Varje”, lovar att endast använda hemgjorda kläder under Maj 2014. Undantaget är koftor, byxor och underkläder. Jag ska också försöka att inte upprepa någon enskild kombination av plagg under hela månaden.


It’s time for Me-Made-May again! This year I had a bit of trouble coming up with a suitable pledge. I wanted something challenging, though still not impossible. In the end I settled for this:

‘I, Karin of https://litevarje.wordpress.com, sign up as a participant of Me-Made-May ’14. I endeavour to wear only me-made clothes each day for the duration of May 2014, exceptions are cardigans, trousers and underwear.’

3 thoughts on “Me-Made-May’14

  1. Vad kul att du också ska vara med i Me-Made-May! Jag ska vara med för första gången i år och tycker att det ska bli spännande!

  2. Ping: Reflektioner efter Me-Made-May 14 | Lite Av Varje

Kommentera

