Dagens: Röd Renfrew och Alma

Jag är inte klar med den grå klänningen, som jag hoppades att skulle vara ämnet i mitt nästa inlägg. Men det är inte mycket kvar, bara fållarna på klänningen och fodret. Under tiden tänkte jag underhålla med något som jag har tänkt på ett litet tag.
Röd Renfrew och orange Alma
För det mesta när kläder visas upp i sybloggar är det ju som konstverk där hela plagget ska visas till så stor fördel som möjligt. Jag skulle istället vilja visa mer hur jag använder mina hemsydda kläder till vardags. Kortärmade blusar och klänningar behöver ju ha något ovanpå under stora delar av året och en kjol kan kombineras med alla möjliga toppar. Sådant som kan visas under Me-Made-May, men då mest i försommarkombinationer. Därför tänkte jag då och då visa upp vad jag har för kläder på mig, inte bara i maj utan hela året. I ”Vuxna Sytokar” på Facebook kallas detta ”Dagens” och jag adopterar helt enkelt det uttrycket.

Så dagens Dagens (som egentligen är onsdagens) är min röda Renfrew som jag sydde till jul och min orange Alma under den. Detta kombinerat med mörkbruna manchesterbyxor. Jag gillar att tröjans halsringning är tillräckligt stor för att hela bluskragen ska få plats, vilket är ett problem med en del koftor jag har.

My outfit today (really Wednesday) is my red Renfrew and orange Alma, combined with dark brown corduroy trousers.

Kommentera

