Jag vill sticka koftor!

Just nu är jag väldigt sugen på att sticka en kofta (eller möjligen tröja). Det känns som att det var väldigt längesedan jag stickade ett plagg, trots att jag faktiskt stickade två stycken förra året. Förmodligen beror det på att jag har tillbringat hösten och vintern med halsdukar, sjalar och strumpor. Jag vill ha något rejält att sticka och som sedan syns när jag använder det.


Jag har garn till åtminstone två koftor hemma. En flerfärgsstickad som är tillräckligt påbörjad för att få ett eget inlägg och en annan som mest är drömmar än så länge. Det garnet köpte jag på en utförsäljning i januari. Ljusgrå, halvtunn och supermjuk blandning av merino och bomull. Jag har siktet inställt på Tenaya, men man vet ju aldrig vad det blir i slutändan.

En annan anledning till att jag är så sugen på att sticka koftor är att jag under vintern har känt att de är en bristvara i min garderob. Jag har visserligen koftor så att jag klarar mig, men flera av dem är köpekoftor som sjunger på sista versen. Därför skulle jag vilja byta ut dem, speciellt en tjock svart variant. För att göra det lite roligare att sticka något så mörkt funderar jag på ett roligt mönster. Agatha, Peabody eller Acer kanske?

Vad har du lust att sticka eller sy just nu?


I really want to knit cardigans at the moment.

5 thoughts on “Jag vill sticka koftor!

  1. Jag med! Koftor rockar! Men jag vill nog göra en enkel, det går fortare :). Tittade på garn och mönster häromdagen på Linnégatan, men jag blev snål. Får fundera lite…

    • Enkla koftor går ju onekligen snabbare, men jag tröttnar också snabbare när det inte händer något. Så mitt nöje går nog på ett ut.

  2. Jag ÄLSKAR koftor! Så användbara, som värmande mellanlager eller som enda ytterplagg när det blir varmare ute. Håller på med en Emelie sedan en längre tid, men har faktiskt kikat på en Agatha för framtiden. Eller en Siri av Viffla. Men Tenaya här var ju riktigt, riktigt fin. Fick boken ”Älskade kofta” av döttrarna i julklapp och där var också en modell som tilltalade mig – Bondekoftan. Alltså, det hörs ju att jag verkligen tycker om koftor, eller hur?!

  3. Ping: Instagram och pågående projekt | Lite Av Varje

Kommentera

