Simplicity 2263: Det artar sig

gråklänning1
Jag har en grå klänning nu, men det återstår fortfarande ganska mycket. Foder, dragkedja, krage och fållar. Det är nu jag är glad att jag sydde en ordentlig toile. Jag vet hur allt det grundläggande ska sättas ihop och kan koncentrera mig på detaljerna. Extra viktigt den här gången eftersom sömnadsbeskrivningen hade försvunnit från mitt gamla mönster. Jag går på känn och erfarenhet. Hur brukar man sy ihop sådana här delar?



I’m doing some progress on my grey dress, but there’re still quite a lot left: lining, zip, collar and hems.

2 thoughts on “Simplicity 2263: Det artar sig

  1. Det ser ut som att det kommer att bli riktigt bra, tycker jag. Att sy en toile kan ju kännas omständligt, men jag upplever verkligen att det ÄR nyttigt och sällan ogjort arbete.

    • Jag håller helt med. Varje gång jag får för mig att inte sy en toile, för att mönstret är enkelt, så måste jag ändå krångla med passformen.

Kommentera

