Lite tips

Nu har jag äntligen lagt upp de separata sidorna med alla mina färdiga projekt som jag nog har nämnt ett par gånger. Känns det som att jag har använt ordet ”äntligen” i nästan varje inlägg den senaste tiden? Då är det nog för att jag har blivit klar med flera saker som jag har hållit på med länge. Just det här projektet har dragit ut på tiden eftersom det finns roligare saker att göra än att klippa och klistra HTML-kod, sy till exempel.

klädsida

Jag hoppas att det här ska göra Lite Av Varje mer lättillgänglig för mina läsare, både nya och gamla. Nu kan man titta på projektsidorna för att hitta allt som jag har gjort och behöver inte leta igenom kategorierna eller arkiven längre. Sedan får man ju givetvis göra det om man vill. Jag har rensat lite bland kategorierna och försökt göra taggarna lite mer organiserade samtidigt. Så mitt tips är att kika runt på allt som jag har sytt och stickat och fascineras av hur märkliga saker jag sydde i början.
Sypeppen
Dessutom vill jag tipsa om några saker som händer på andra bloggar som jag läser. Först och främst har Fredrika på vinden tagit Sypeppen till nästa nivå och ordnar en sew-along den här gången. Det är cirkelkjolar som gäller och jag är i valet och kvalet om jag ska vara med. De är så fina, men jag har kommit fram till att vida kjolar är rätt så opraktiska, så jag vet inte. Men jag tycker att ni ska vara med, hitills har Fredrika bara gått igenom mönsterkonstruktionen så än finns det tid att bestämma sig.

Beroende på vad jag syr och hur många minuter jag sitter vid varje sypass kan jag få klart ett plagg på en eller två veckor. Och syr man klart ett plagg varannan vecka så blir det 26 plagg på ett år!! Så mycket syr jag inte men den insikten har gjort att jag fått ro i mitt syende och känner att jag har tiden, trots allt.
Fru Purjo fixar

Mitt andra tips är bloggen Fru Purjo fixar. Hon skriver mycket om sitt självhushåll med grönsaksodling och hönshus (med supersöta kycklingar!) som är intressant och lärorikt. Dessutom syr och stickar hon det mesta av sina egna kläder. Anledning till att jag tipsar om henne idag är ett par inlägg som hon har skrivit på senaste tiden, ett om hennes köpstopp på kläder och det andra om hur hon får tid och inspiration att sy. Båda är saker som jag känner att sätter ord ganska väl på mina tankar.

Finns det något som du vill tipsa om? Händer det något spännande någonstans? Har någon (du?) skrivit något tänkvärt eller roligt? Tipsa mig!


I just wanted to tell the world that I made separate pages for all my finished objects, so now they’re easier to find. Go check them out, links are in the menu!

Kommentera

