Gråa dagar

Nu har det gått så lång tid sedan jag skrev något sist att det nästan börjar kännas lite svårt att skriva nya inlägg. Alltså får jag se till att bryta det tillståndet. Den där grådassigheten som härskar åtminstone i Göteborg har givetvis bidragit till att energin jag använder till att skriva har haft en låg nivå. Dessutom har jag fått saker att göra på dagarna de senaste veckorna, så där har en del energi ätits upp. Sist men inte minst så har jag inte haft några färdiga saker att skriva om och det är alltid svårare att hitta på något annat, tycker jag. Men nu håller jag på att slutföra flera saker! Kanske blir de till och med klara lagom till jul?

Åh, vad det är svårt att ta bra bilder så här års1

Åh, vad det är svårt att ta bra bilder så här års!


Just nu håller jag på och fäster alla trådarna på min halsduksorm, som inte är så ormig längre. Så otroligt många trådar det blir på en randig halsduk… Den är inte tänkt som en julklapp, men när den nu blir klar så lägligt kanske den får vara det litegrann ändå.

Jag syr även lite julkläder till mig själv och där är tidspressen desto större. Meningen med julkläder är ju att de ska användas på julafton. I år satsar jag på varma saker som kan användas till vardags senare. En grå, ganska vid kjol, som hänger under halsduken på bilden, är närmast att bli klar. En röd tröja i ribbstickad ylletrikå ligger lite sämre till eftersom den inte är utklippt ännu. Men jag har förhoppningar om att få till den hyfsat raskt ändå.

Kommentera

