Kollabora

Jaha, så efter att ha presenterat två färdiga projekt inom loppet av en vecka hände det inget alls på fjorton dagar. Inte ens ett inlägg om något pågående projekt som jag hade tänkt. Jag har sytt en del, men det tänkte jag vänta lite med att prata om. Det som hände med min bloggtid var nämlig att jag bestämde mig för att gå med i Kollabora.

Kollabora är ett hantverkscommunity, lite som Ravelry men för alla möjliga sorters hantverk. Eftersom det inte har funnits något riktigt bra ställe att dela med sig av syprojekt och hitta mönster och inspiration, är det ganska många sybloggare som har gått med. Och jag.

Jag har tänkt använda sidan för att lägga upp mina syprojekt på engelska och har hunnit få in några stycken. Än så länga finns det inte tillräckligt med mönster inlagda för att man ska kunna hitta nya saker att göra på samma sätt som på Ravelry, men det går att få en hel del inspiration från de projekt som ändå är upplagda. Och jag tror att det kommer att växa rätt fort.

I’ve joined Kollabora and I’m planning on writing about my creations in more detail in English there.

Kommentera

