Snart klänning

hawthorn2
Snart, snart är min Hawthorn färdig. Knappar, dragkedja och fåll saknas bara. Alltså mest bara handsömnad… Undrar om jag hinner bli klar innan lördag eftermiddag? Det skulle vara roligt att ha den när vi ska bjuda föräldrar och svärföräldrar (om man får kalla dem så när man bara är sambo?) på middag för första gången.

Very soon my Hawthorn will be finished! The only things missing are buttons, zip and hem. I wonder if I might finish it by Saturday? It would be nice to wear it when we’re our respective parents over for dinner.

4 thoughts on “Snart klänning

  1. Hej!
    Kom in på din blogg för allra första gången… Mycket trevlig bekantskap (har nog suttit och läst i en timme nu). Jag gillar också att sy men har alldeles för lång startsträcka för att börja – är lite rädd för att sätta saxen i både mönsterpapper och tyg helt enkelt.
    Men nu fick jag mer inspiration. Tack för det!

    Vänlig hälsning, Anette

    • Vad roligt att du gillar bloggen (och berättar det)! Jag känner igen det där med lång startsträcka och vet inte riktigt vad man kan göra åt det. Jag försöker åtminstone att övertyga mig själv om att det är bättre att sy ett par sömmar när jag har 20 minuter över än att titta på bilder på Pinterest, men det går sådär.

Kommentera

