Hästar i vägen

Nu har det visst inte skrivits något här på lite längre än vad jag önskar. Det kom helt enkelt andra aktiviteter i vägen för både bloggande och pysslande. Närmare bestämt har jag gått en ridkurs alla vardagar de senaste veckorna och varit helt slut på kvällarna.

Älsklingen Cameron var ganska trött efter ett av passen.

Älsklingen Cameron var ganska trött efter ett av passen.

Det har varit fantastiskt roligt, trots att det tidvis har varit ganska ansträngande. Lite som att gå tillbaka till den där hästtjejstiden när man var nöjd med att bara pyssla med hästarna på ridskolan.

cameron-ridhus

Kursen nu innebar att vi hjälpte till att sätta ridskolehästarna i kondition inför terminsstarten och fixa iordning dem efter sommarbetet. Därför var fokus på ridpassen att vi skulle rida på ett sätt som får hästen att gå rätt. Jobbigt, men jag har lärt mig hur mycket som helst.
pärlor2
Det enda pyssel som jag har hunnit med är stickningen jag hade med mig på bussen. Med 35 minuter resa enkel väg har det blivit en del gjort på mina höstfärgade strumpor. Det flerfärgade garnet går ibland ihop lite väl mycket med det gröna, men för det mesta blir det lagom kontraster.

2 thoughts on “Hästar i vägen

Kommentera

