Me-Made-May 13: Sammanfattning

me-made-may'13

Me-Made-May var inte så mycket av en utmaning för mig vad gäller att verkligen använda hemgjorda plagg eller att få dem att räcka. Däremot var det lite utmanande att fundera över vad jag skulle ha på mig varje dag — i vanliga fall tar jag ofta bara på mig samma sak som dagen innan, eller åtminstone något väldigt likt. Dessutom blev ju möjligheterna att ha någon standardkombination väldigt mycket mindre än vanligt eftersom de hemgjorda plaggen i min garderob är något färre än de köpta och alla inte passar ihop med varandra.

Maj har dock inneburit att jag faktiskt har använt flera av mina nya plagg mer än vad jag skulle ha gjort annars och jag har hittat nya sätt att bära flera gamla. Jag har också kommit fram till att det finns flera saker som jag skulle vilja sy om för att de ska vara trevliga att ha på sig. Både min Renfrew och den småblommiga blusen måste tas in i midjan. Sedan finns det min ljusblå Alma som jag helst skulle slippa ha på mig igen, så mycket stramar axlarna på den.

I Me-Made-May-utmaningen finns det ofta också inbyggt något om att hitta glapp i sin garderob. Alltså saker som fattas, så att man vet vad man borde sy i fortsättningen. Eftersom jag inte har som mål att sy alla mina kläder själv känns det här inte så relevant för mig (det här ska jag skriva mer om någon gång), men jag har ändå noterat några saker som jag skulle vilja ha, bara för att göra mitt klädkombinerande i allmänhet enklare. Jag skulle vilja äga någon mer ljus, tunn kofta och fler mörka blusar, som helst inte ska vara rödaktiga. Speciellt det senare känns lite akut eftersom rött inte passar med allt och sällan med andra röda nyanser. Till sist ska jag tänka på att nya tillskott gärna ska få passa till jeans och till kjolar med både hög och låg midja, men det kanske är för mycket att begära.

Brukar andra fundera över sådant här innan ni köper eller syr något nytt? För min del är det lite nytt, men jag tror att det är bra i längden.

3 thoughts on “Me-Made-May 13: Sammanfattning

  1. Jag är så grymt imponerad av att du gjort den där utmaningen! Och ännu tuffare att du inte ens tyckte att det var svårt 🙂

    ett litet ps: i din blogglista länkar du till min gamla fröken c-adress (fastän det står maria Carlander som rubrik), och då uppdateras inte listan som den ska, eller du behöver gå omvägen kring min gamla tomma blogg 🙂 Tänkte bara hojta, du gör såklart som du vill i listan.

Kommentera

