Me-Made-May: 20/5-26/5

Det är inte så mycket kvar av maj nu och ärligt talat så ser jag lite framemot en ny månad. Det syns nog på bilderna att jag är ganska trött på att posera varje dag. Dessutom är jag lite inne i en period när jag inte känner för att bry mig om min klädsel, så att behöva fundera över den varje dag är lite jobbigt. Men det är inte många dagar kvar nu. Något som jag är lite stolt över är dock att jag inte har upprepat någon kombination av kläder exakt ännu.

mmm13-20
20/5: Hemgjorda byxor och en av mina favoritblusar, som dock inte är hemsydd. Den är från Lindex, men jag köpte den på Myrorna. Bekväma kläder, men jag tror att det skulle behövas lite mer färg i utstyrseln. Och kanske en markering av midjan.

mmm13-21
21/5: Allt synligt är hemsytt, jeanskjol och Sorbetto. Även här tror jag att det kanske skulle vara snyggare med något som markerar midjan lite mer. Jag provade att stoppa ned blusen i kjolen, men den gled bara upp så det var ingen bra idé.

mmm13-22
22/5: Ljusblå Alma och omsydd kjol. Trots att blusen är obehagligt tajt över axlarna gillar jag den här kombinationen. Jag borde bara sy någon sorts hällor så att blusen inte glider upp jämfört med bältet och ”pöser över”.

mmm13-23
23/5: Plötsligt blev det tillräckligt svalt igen för att använda den randiga koftan. Jag tycker att den passade rätt bra med manchesterkjolen och en lite starkare färgad tröja.

mmm13-24
24/5: Ännu ett försök att komma fram till vad som passar bäst ihop med byxorna. Lite bättre än det förra tror jag, men blusen korvade sig en del i midjan, vilket i och för sig nog berodde på att jag hade ett tjockt linne under. Det var dessutom ovant att ha på sig så mycket blått.

25/5: Lyckades inte ta några acceptabla bilder, men det var ingen minnesvärd outfit. Jeanskjolen fick vara alibi, kombinerat med rosa tröja och svart kofta.

mmm13-26
26/5: Jag var på en möhippa hela dagen, så det är andra speglar än vanligt på bilderna. På förmiddagen när vi hade fysiska aktiviteter hade jag jeans och min Renfrew och sedan bytte jag om till den småblommiga blusen när det hela lugnade ned sig lite. För alla utom bruden — hon fick ge sig ut på quest i Slottsskogen och rädda sin fästman från onda riddare.

Kommentera

