Me-Made-May: 6/5-12/5

Ännu en vecka avklarad. Lite färre upprepningar vad gäller blusarna den här veckan, men nu har jag snart använt alla mina hemsydda plagg någon gång. Jag får försöka kombinera ihop dem på nya sett nästa vecka. Bilderna är som de är, men mina föräldrar har lovat att betala en ny kamera åt mig! När jag beklagade mig kom de fram till att de kunde omvandla en födelsedagspresent som jag nog inte kommer att utnyttja till en kamera.

mmm13-6
6/5: Två hemsydda plagg! Kjolen är det näst äldsta av mina hemsydda saker som jag fortfarande använder (det andra kommer nog också att dyka upp under maj). Jag sydde den hösten 2006 av ett draperi från Indiska och trots att trycket har blivit ganska urtvättat älskar jag den fortfarande. Lite opraktiskt ibland med halvcirkelkjol, dock. Den rostiga blusen har jag inte använt så mycket pga de stramande axlarna, men är faktiskt helt ok.

mmm13-7
7/5: Jag behövde (ville) ha byxor, så blusen var tvungen att passa till något med en lägre midja, vilket tog bort en del alternativ. Det är den vita Alman hursomhelst och ovanpå en omsydd kofta, som var alldeles för varm egentligen. Jag är inte säker på att bältet passar in helt, men jag vill framhöva min midja.

mmm13-8
8/5: Åh vad jag saknar min kamera! Ljuset i hallen är ok när det är soligt, men regnar det blir den jättemörk. Jag brydde mig inte så mycket om mina kläder, så det blev grå jeans och rostig blus. en helt annan stil än i måndags åtminstone. Dessutom tillbringade jag stora delen av dagen insvept i min skogssjal eftersom blusen var lite för sval.

Jag brukar inte ha så raka blusar eller tröjor eftersom det ser ut som att jag inte har några former alls på överkroppen. Det liknar dock saker som jag sett på reklamaffischer den senaste tiden, så kanske är det en aning modernt. Ser det bra ut eller borde jag försöka stoppa ned blusen i byxor eller kjol istället?

mmm13-9
9/5: Typiskt nog var den skarpaste bilden den när jag håller handen precis framför mig… Kjolen är min gröna manchesterkjol och koftan och blusen jag har under kommer från HM, blusen har dock varit min mammas innan jag snodde den ur hennes bortskänkningshög.

mmm13-10
10/5: Jag lyckades bara ta suddiga bilder, men det är nästan inget som inte är återanvänt från tidigare under veckan. Det är den blommiga kjolen och den köpta svarta koftan. Tittar man noga ser man dock kragen till min skjortblus. Jag tror inte att jag har använt den ihop med midjehög kjol tidigare, men det går utmärkt.

mmm13-11
11/5: Det här var riktigt bekvämt! Nästan bara stickat efter en vecka med blusar som stramar över axlarna… Hemstickad tröja, omsydd kofta och hemsydd jeanskjol gick även utmärkt att gå långpromenad i Änggårdsbergen med.

mmm13-12
12/5: Den här kombinationen funkade bra bekvämlighetsmässigt, men jag är osäker på om det är bra med så mycket mönster och färg samtidigt. Kanske ska para kjolen och koftan med lite mer neutrala saker. Kjolen är förövrigt det äldsta egensydda plagg som jag har. Jag sydde den när jag gick på gymnasiet, ca 2004, och sydde sedan om den för ett par år sedan. Blusen är den vita Alman, som alltså funkar bra även nedstoppad. Koftan knäppte jag den nedersta knapparna på när jag gick ut, vilket funkade bra.

2 thoughts on “Me-Made-May: 6/5-12/5

    • Tack, tack! Jag ägnar ganska mycket tid åt att redigera bilderna så att de ska se bra ut. Ljusa upp och öka kontrasten och så.

Kommentera

