De följde med mig hem…

Häromdagen tittade jag in i Stadsmissionens butik i Frölunda, som jag inte brukar besöka så ofta, utan att egentligen vara på jakt efter något särskilt. Jo lite porslin och något bälte kanske. Därifrån gick jag med 10 meter tyg. Det var inte meningen… Men vettigt tyg till välgörenhetspriser kan jag inte låta bli att impulsköpa, vilket gör att mitt tygförråd har börjat växa rätt oroväckande. Jag borde sätta lite fart på mitt syende, så att jag åtminstone ligger på en konstant nivå.
tyg-0509
Från vänster till höger i bilden: Tunt rutigt/randigt ylle eller ylle-syntetblandning. Det är ungefär 3 meter, så jag tror att det kan bli en vinterklänning. Lite tjockare ylle eller syntetblandning med mönster genom olika vävtekniker. Av detta finns det 2 meter, men jag tror mer på en kjol än en klänning för det här. Sist är det en ganska tunn, tryckt bomull. Enligt en tejpbit på tyget är det 5,06 meter långt, så kanske får det bli en klänning med väldigt vid kjol av det.

Jag hittade faktiskt två oanvända bälten i lagom längd också, men inga assietter som jag gillade tillräckligt mycket för att köpa.

The other day I visited a local charityshop to just have look and of course went away with about 10 metres of fabric. Not really my intention, but I can’t resist good fabric to that kind of price. The two pieces to the left in the picture are wool or wool/synthetic blends and I think they might become winterdresses or skirts. The one to the right is a printed cotton and since the piece is 5 metres long I’m considering a very fullskirted dress for it.

Kommentera

