Me-Made-May ’13: 1/5-5/5

Första veckan av Me-Made-May är avklarad! Den största utmaningen hittills är att få till vettiga bilder (läs mer nedan)… Nästa vecka ska jag försöka att inte ta samma blus flera gånger i rad. Det ser lite tråkigt ut, även om det är olika kombinationer.

mmm13
1/5: Jag skulle hem till en kompis som hade förvarnat om att hon skulle hålla på och slipa och måla möbler, så jag ville inte ha något allt för ömtåligt. Det blev min blå Alma-blus som det enda hemgjorda och sedan grå jeans med syrahål på knät och en svart kofta, båda köpta i Eindhoven. Under blusen även ett köpt, vitt linne. Bältet har jag ärvt av farmor. När jag väl gick ut skippade jag bältet och knäppte de två mittersta knapparna på koftan för att ändå markera midjan.

mmm13
2/5: Jag hade inga planer på att lämna lägenheten, förutom joggingturen jag tog på förmiddagen. Därför kunde jag lugnt experimentera med kläderna. Det är samma blus som 1/5 men nedstoppad i en kjol som jag köpte på Myrorna för några år sedan och kortade av. Ovanpå en annan kofta, från Lindex tror jag, och ett gammalt fult bälte. Det räknas som åtminstone 1,5 handgjorda plagg idag och kjolen är faktiskt hemsydd från början också.

mmm
3/5: Mest en hemmadag, men med planer på att träffa folk på kvällen. Både den blommiga blusen och jeanskjolen är hemmagjorda. Bältet är i princip en bred resår med fastklämda spännen och inhandlat på Stadsmission. Koftan som jag har i handen tog jag på mig eftersom jag är frusen.

Direkt efter att jag hade tagit dagens bilder, eller egentligen innan jag var helt nöjd, lyckades jag ha sönder min kamera. Jag har inget stativ till den utan brukar ställa den ovanpå något för att få lagom perspektiv. Nu råkade den slå en kullerbytta ned från mitt symaskinsskydd och landade på objektivet. Det ser en aning snett ut och den yttersta delen är antingen fastkilad eller böjd inuti, för kameran kan inte dra in den. Så fruktansvärt irriterande. Jag har verkligen ingen lust att behöva köpa en ny kamera, men jag tror inte att det är någon som helst idé att lämna in min lilla kamera på reparation. Jag vet inte riktigt hur jag ska ordna med bilder i fortsättningen, men jag får väl hitta på något med mobilkameran.

mmm13-4
4/5: Första hemstickade plagget! Och dagens enda hemgjorda. Tröjan eller västen stickade jag för ett par år sedan, men jag har inte använt den jättemycket. Tröjan kommer från HM och jeansen från Kappahl. Jag råkade ta bilden med lägsta kvalitet på mobilen, så den är ganska hemsk…

mmm13-5
5/5: Lite lat idag. Samma blus som 3/5 och samma byxor som igår. Koftan kommer från Indiska.

2 thoughts on “Me-Made-May ’13: 1/5-5/5

    • Jag har tittat på lite avundsjukt de senaste tre åren, men nu tyckte jag att jag hade tillräckligt med användbara plagg för att försöka vara med.

      Tack för länken!

Kommentera

