Lite virkning

De här sakerna virkade jag tidigare i vintras, men det har inte blivit av att jag har skrivit om dem här. Förrän nu, när jag inte kommer på något annat. Te-setet har dock använts flitigt eftersom vi dricker te i vardagsrummet varje kväll och jag vill helst inte få te på soffbordet.

TeAlla underläggen är virkade i Järbo Soft Cotton som blev över från mitt datorfodral. På några av de små blommorna fick jag skarva lite fantasifullt för att få till det, men garnet räckte åtminstone.

BlommaMönstret är Flower potholder och man virkar två blommor som sedan virkas ihop, för att det ska bli extra tjockt. De grå konturerna håller alltså ihop allt, förutom att de är snygga.

SpiralHär virkade jag helt enkelt en spiral och sedan broderade jag den grå spiral med kedjestygn. Enligt mönstret ska man virka den i smygmaskor, men jag tyckte att det verkade enklare att brodera.

BlommorDe här blommorna är helt klart de sötaste, men en aning knöliga, så jag är ibland rädd att kopparna ska välta lite enklare om jag ställer dem ovanpå. Det var här som garnet började ta slut. Den sista tog jag upp säkert tre gånger innan jag hittade en kombination av färger som utnyttjade garnet rätt. Till slut fick jag göra ett kronblad grått.

Here are some things that I crocheted earlier in the winter, but I haven’t gotten around to posting about them until now. At least they have gotten a lot of use since we have tea in the living room almost every evening. They’re all made from Järbo Soft Cotton that was left over from my laptop case. It was just enough yarn, though I had to be creative sometimes.

Kommentera

