Ärmlös kofta

havsälva
Jag stickar en Featherweightkofta i löjligt tunnt, entrådigt ullgarn från Ullcentrum på Öland. Den känns som ett varmt och lite stickigt moln. Än så länge är den ärmlös, men ärmarna borde gå ganska snabbt jämfört med kroppen. För att få in något intressant i den tråkiga slätstickningen gjorde jag koftan randig. Det blev ännu intressantare än jag hade tänkt mig när jag insåg hur mycket garnet skiftar i färg (i verkligheten är det mindre skillnad i färgerna på mitten). Det allra mest intressanta blir att få till två likadana ärmar…

I’m knitting a Featherweight cardigan from really lightweight Swedish wool, which feels slightly like warm and itchy cloud. To add some interest to the boring stockinette I decided to make the cardigan striped. That got more interesting when I realised how varigated the yarn was. And the most interesting will be to make two sleeves that look the same.

Kommentera

