Övning ger färdighet

trikåtest

Igår slogs jag med mitt trikåtyg tills jag var beredd att slänga in det i ett hörn och sätta mig själv i ett annat och sura. Sedan googlade jag lite och hittade ett perfekt sätt att hålla tyget trådrakt. Dock visade det sig att ränderna inte hade en rät vinkel mot trådriktningen, så jag fick slåss lite till.

Idag har jag övat mig på att sy i nyss nämnda trikå. Min fina symaskin klarar det alldeles utmärkt, till skillnad från den gamla som missade stygn och bet av tråden så fort jag försökte. Det enda som gick fel var mitt försök att använda tvillingnål — då försökte symaskinen äta upp tyget, men det beror nog på att det inte alls var en trikånål. Jag fixar det också någorlunda, tillräckligt bra för att våga sy tröjan som jag har klippt till.

Kommentera

