Me-Made-May ’13

me-made-may'13

Jag, Karin från Lite av Varje, anmäler mig som deltagare i Me-Made-May ’13. Jag ska försöka att klä mig i minst ett handgjort eller omgjort plagg varje dag under maj 2013 och inte upprepa någon outfit under en och samma vecka.

I, Karin of Lite Av Varje, sign up as a participant of Me-Made-May ’13. I endeavour to wear at least one handmade or refashioned garment each day for the duration of May 2013 and not repeat an outfit within the same week.

Me-Made-May är ungefär vad det låter som: Man ska försöka att använda sina hemgjorda skapelser istället för att bara låta dem ligga i en byrålåda och skräpa. Jag har inte vågat vara med tidigare eftersom jag inte har trott mig ha tillräckligt många plagg. Nu tror jag att jag klarar mig igenom en månad utan allt för många exakta upprepningar av min outfit, vilket blir en del av min personliga utmaning. Dessutom har jag ju ett par veckor på mig att utöka garderoben.

Mitt största problem är egentligen att jag inte har några hemsydda byxor som passar. Jag tror inte att jag hinner sy några innan maj, men jag kan kanske få de jag har att bli användbara. Vilket innebär att jag ska sprätta en massa och sedan sy ihop igen med så lite sömsmån som möjligt…

Min andra brist i garderoben är hemgjorda koftor eller tröjor som inte är i ylle. Har jag tur har det äntligen hunnit bli lite varmare i maj och jag slipper gömma mina hemgjorda blusar under köpta koftor. Det kanske blir lite åtgärdat genom en kofta som jag håller på att sticka i mycket tunnt ullgarn. (Den borde jag förresten visa upp här, tror jag.)

For the first time, I’m brave enough to participate in Me-Made-May. If I know myself the no outfit repeats part will be the most challenging part. I’ve already identified two deficits in my wardrobe: I don’t own any handmade trousers that fit me and all my handmade cardigans/sweaters are woolen. I think I might be able to do something about both of them before May.

2 thoughts on “Me-Made-May ’13

Kommentera

