Skev krage

Jag gillar sådana här ganska tunnt stickade löskragar, som man kan ha på sig inomhus istället för en scarf eller sjal. De är bra på att ge lite extra värme när jag går runt och är frusen så här på vintern. Logiken säger väl då att jag borde ha ganska många av dem, men så är det inte. Bara den här och en till, som jag inte ens har stickat själv.

skev krage

Mönster: Basketweave neckerchief
Garn: Semilla Fino (Jag använde precis alla mina rester!)
Stickor: 4 mm

skev krage

Stickningen blev väldigt mjuk och luftig med det här garnet och de relativt stora stickorna. Samtidigt är kragen varm och gosig att ha på sig. Jag gillar detaljen att man syr ihop ändarna lite förskjutet så att en flik hänger ned och täcker (och värmer!) längre ned i halsringningen.

This kerchief has a lovely, drapey fabric and is soft enough to wear against the neck. I like to wear it to get a little warmer now in winter.

Kommentera

