Pyjamasbyxor

Pyjamasbyxor är något annat som jag har känt ett behov av att sy den senaste tiden, förutom kjolar. Det är lite konstigt egentligen eftersom jag varken sover i pyjamasbyxor eller går runt i dem hemma när ingen kan se mig. Det finns dock några situationer som de kan vara praktiska i, typ när jag har sprungit och sedan duschat på kvällen och det inte är dags att gå lägga sig ännu och jag inte vill frysa om benen. Och så blev jag inspirerad av ett pyjamasparty i våras.

Mönster: Simplicity 0501 (gratis!)
Tyg: Påslakan från Myrorna
Tillbehör: Resårband i midjan

När jag sydde byxorna lyckades jag ha sinnesnärvaro nog att sy in en hängare bak i linningen, så att jag kan hänga upp dem på valfri krok. När jag sydde nattlinnen förra sommaren tänkte jag på det, men glömde bort det när jag skulle sy halsringningen.
***
I made pair of pyjama bottoms, even though I don’t usually wear any to bed or on other occasions. I guess I was rather inspired by Karen’s Pyjama party. They’re made from thrifted sheets and I remembered to add a hanger in the back.

Kommentera

