Arbete pågår

Jag har haft en paus i syendet under ett par veckor. Det började med att kjolen jag höll på med trilskades (det är typ omöjligt att rynka dubbelt jeanstyg) och sedan köpte jag en ny dator och lekte datornörd i en vecka eller så. Därefter var jag förkyld, samtidigt som det fanns en del annat att lägga tiden på. Men nu tror jag att det är dags att sätta lite fart på mina syprojekt igen.

För att slippa rynka jeanskjolen bestämde jag mig för att sy ett ok på den istället för en rak linning i midjan. Och hittade ett mönster som passade i mammas samling. Problemet var brist på jeanstyg, men jag tror att ett mörkt ok kan bli snyggt.

Jag har faktiskt stickat en del den senaste tiden. Min kastanjekofta, som jag skrev om i våras, fick vila under sommaren, men nu börjar jag se slutet på den. Det är bara så väldigt tråkigt att sticka ärmar runt, runt i slätstickning.

Dessutom bestämde jag mig på en impuls att jag ville ha en ny mössa och hittade jättemysigt merinogarn på 2knit. Mönstret är Brambles och är riktigt roligt. Det går snabbt och det händer saker mest hela tiden.

I haven’t been sewing much lately, but I’m starting to feel inspired again. I’m working on a denim skirt which I’ll put a dark yoke on. I’ve also knitted a bit. My chestnut coloured cardigan will be finished quite soon, but it’s so boring to knit the sleeves. I started a Brambles beret in lovely merino yarn and I really like the knitting.

Kommentera

