Så många delar

Bild

Mönstret till Ceylon-klänningen har femtielva små delar, vilket är bra eftersom jag lätt kunde plocka ihop rätt storlek till olika delar av min kropp. Men det är verkligen segt att lägga ut alla delarna på tyget, rita av dem, klippa ut dem och föra över alla nödvändiga markeringar. Nu är det dock gjort så jag kan koncentrera mig på att sy. Nästa sak jag syr ska inte innehålla många delar, det lovar jag mig själv.

Blusen jag gjorde av livet är färdig och jag har använt den, men jag har ännu inte tagit några foton på den. Det kom några vackra dagar med segelsemester emellan, vilket jag anser vara en rätt så god ursäkt.

Kommentera

