Mot rast och ro

Bild

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Det kan hända med det mesta, men just idag är det de stora sakerna jag syftar på. Livet. Eller åtminstone arbetslivet.

För att ta till en metafor: Jag som alltid har gått rakt fram och aldrig gjort några avstickare hamnade plötsligt i en återvändsgränd. Hur mycket jag än försökte gick det inte att komma vidare. Till slut var jag beredd att vända om och försöka hitta en annan väg, men innan jag hann göra något blev jag tvingad att vända.

Jag packar ner mitt hem igen och återvänder till Sverige. Jag ska slicka mina sår, vila ut och fundera på vad jag egentligen vill göra. Sommaren tänker jag ägna åt sy och sticka, samt försöka njuta så mycket som möjligt av naturen.

In short: I found myself in a dead end and was forced to turn around. I will go back to Sweden and try to figure out what it is I want to do with my life. The summer will be spent resting, sewing and knitting.

Kommentera

