Kastanjer eller kummin?

Jag köpte underbart rödbrunt Colinette Jitterbug i slutet av förra sommaren, med koftan Emelie i tankarna. Det är första gången som jag faktiskt har köpt det garn som ett mönster anger! Nu för ett par månader sedan började jag äntligen sticka koftan. Vintern har jag ju ägnat åt andra projekt, som hade varit påtänkta ännu längre. Mönstret är trevligt och lättstickat hittills. Det går utmärkt att sticka på stickcafé, men nu börjar stycket bli lite för stort för att bära med sig, så det får bli hemmastickningi fortsättningen tror jag. Det som gör det stort är att man stickar bak- och framstycken samtidigt – inga sömmar, men en stor och lite otymplig stickning i längden. Jag har nästan kommit till ärmhålen, där man delar upp allt i separata stycken.

Bild

Färgen heter ”Cumin”, men jag tänkte mer på kastanjer när jag såg härvorna. Sedan såg jag riktiga kastanjer när den tiden kom och insåg att de är mycket mörkare. Nu tror jag mer att hasselnötter är det mest lika färgmässigt. Fast eftersom jag gillar kastanjer fortsätter jag nog att kalla det här för min kastanjekofta.

One thought on “Kastanjer eller kummin?

  1. Ping: Arbete pågår « Lite Av Varje

Kommentera

