Skogspromenad med sjal

I förmiddags var vädret så vackert att jag omedelbart bestämde mig för att gå ut och promenera – man vet aldrig hur länge det varar. Solen strålade och värmde. I skogen sjöng fåglarna för fullt. I ett soligt dike hade några grodor vaknat till.

Jag passade på att fotogarafera min nyligen färdigstickade sjal i dess naturliga miljö. Eftersom alla mönstrena är på temat blad och skog kallar jag den för ”Skogspromenad”. Tanken med den är dock att värma mig på kyliga kvällar när jag har suttit stilla för länge. Sjalen är stor – 85 cm radie – och tjock och är utmärkt att svepa in sig i.

Mönster: Camping half-circle shawl, men jag har bytt den innersta biten från kattassar till fyrklöver och det yttersta från vågor till blad. Bladen kommer från Bitteroot.
Garn och stickor: Kampes tvåtrådiga ullgarn, lite mer än två härvor, och stickor 4,5 mm.


3 thoughts on “Skogspromenad med sjal

  1. Ping: Me-Made-May: 6/5-12/5 | Lite Av Varje

Kommentera

