Höstblommor

Ett par höstiga vantar färdiga lagom till att vintern tar slut. Men det betyder att de är ganska lagom tjocka just nu. Jag är väldigt nöjd med dem.

Mönster: Karin: The Kurbits Mitten utan resårmudden.
Garn och stickor: Svart strumpgarn från Wolle Rödel och Opal strumpgarn i färgen Blätterwald. Inköpta på Wolle Rödel i München. 2,5 mm rundsticka.

Det här var mitt första lite större flerfärgade stickprojekt och jag gillar tekniken. Precis som allt där man ser ett mönster växa fram. Efterhand som jag stickade blev jag mer och mer avslappnad och detsamma gäller min stickfasthet. Därför är vänstervanten lite större än höger (plus att jag råkade sticka ett par varv svart extra mellan mudden och handen).

Eftersom jag inte gillar vantar med enormt långa muddar, de hamnar i konflikt med mina långärmade tröjor, tog jag bart resårdelen av mudden och stickade bara några varv med slätstickning i mellan. En annan ändring som jag gjorde var att lägga upp med en Lettisk fläta istället för mosstickning som i mönstret. Detta med inpiration från Clara. Väldigt snyggt blev det, tycker jag.

One thought on “Höstblommor

  1. Ping: Nya stickningar! | Lite Av Varje

Kommentera

