Min låda


Studentrummet som jag bor i här i Eindhoven kan göra skäl för uttrycket compact living. Det är inrymmt i en låda stor som en container och har både pentry och badrum. Lådorna är staplade på varandra så att man får ”hus” som går att ställa upp mer eller mindre tillfälligt. Inredningen är ganska enkel och det mesta känns lite plastigt.

Det ena som är riktigt bra med lådan är att den är försedd med ett hyfsat möblemang, som jag sedan har utökat med en byrå och en extra bokhylla. Detta är speciellt bra i Nederländerna eftersom lägenheter normalt hyrs ut utan vitvaror. Den andra bra är att den ligger på universitetsområdet och att jag därför har fem minuters promenad till jobbet. Från ytterdörr till kontorsdörr.

PS. Med den andra bilden kan man leka ”Hitta allt som Karin har tillverkat”. Jag hittar 9, men då är några halvt dolda.

2 thoughts on “Min låda

  1. Vilket roligt rum! Sådana lägenheter borde byggas i alla stor städer i Göteborg, smart sätt att bli av med bostadsbrist snabbt och lätt. Jag tycker dessutom att de var ganska snygga 🙂

    • Jo ett bra sett att ordna bostäder snabbt är det här helt klart. Jag tror dessutom att liknande saker fick pris på någon mässa/utställning i Köpenhamn. Fast då var utsidan målad i glada färger.

Kommentera

