Flyttkort

Det har varit ett visst uppehåll sedan det förra inlägget (dock inte så långt som jag trodde) och för en gångs skull tänkte jag komma med en anledning till detta. Jag har under de senaste veckorna gått igenom en särdeles lång och utdragen flytt. Nu är åtminstone både jag och mina saker på plats och jag kan börja anpassa mig till mitt nya liv.

Det som är det långa med flytten är att den tog mig från en studentlägenhet i Göteborg, via föräldrahem i samma stad, till ett studentrum i Eindhoven, Nederländerna. Här har jag varit i en vecka och ska förmodligen stanna i fyra år till för att doktorera vid Eindhovens tekniska universitet. Än så länge är ganska mycket väldigt förvirrat, men det bättrar sig allteftersom. Kanske blir det inte så mycket handarbetat den närmaste tiden…

Kommentera

