Blommig puffärm

Till slut blev det en blus av det här tyget, trots att symaskinen gav upp halvvägs igenom. Detta löstes genom att låna mammas ett par eftermiddagar.

Mönster: Burdastyle 6009
Tyg: Halvtunn bomull med rosor, köpt på Gårda Textil.
Tillbehör: 8 st knappar formade som blommor, köpta på Tummelisa Garn.

Jag är hyfsat nöjd med blusen, men jag har inte använt den på riktigt ännu så jag kan inte säga säkert vad jag tycker om passformen. Från fotandet kan jag säga att den sitter bra över bysten, men är kanske lite bylsig ned mot midjan. Den framhäver inte direkt mina former vilket jag hade hoppats på efter att ha provat prototypen. Kanske förde jag över mina ändringar lite slarvigt.

Söt är blusen hursomhelst och jag ska försöka använda den innan det blir höst och jag måste ha kofta över den. En av de sötaste sakerna är knapparna. När jag såg blomknapparna i precis rätt nyans hos Tummelisa var jag tvungen att köpa dem.

Det var ganska lätt att sy den, även om instruktionerna var rätt mediokra. Att sy en prototyp hjälper till även där. Det krångligaste var puffärmarna med alla rynkningar och den fodrade manschettslitsen. Det tog en stund att få allt jämt och fint och inpassat i manschetten.

3 thoughts on “Blommig puffärm

  1. Ping: Me-Made-May ’13: 1/5-5/5 | Lite Av Varje

  2. Ping: Me-Made-May: 20/5-26/5 | Lite Av Varje

  3. Ping: Me-Made-May: 27/5-31/5 | Lite Av Varje

Kommentera

