Liten ändring – stor skillnad

Ändringarna som jag har gjort på de här byxorna är nästan för små för att räknas som sömnadsprojekt, men eftersom jag är så nöjd med resultatet kan jag inte låta bli att skriva om dem. Det ända jag gjorde var att klippa av ungefär 10 centimeter av byxbenet, återanvända en del av det avklippta till kanal för en dragsko och sy banden till dragskon. Resultatet är att jag nu har ett par halvlånga byxor som jag faktiskt tänker använda istället för ett par som ligger i en korg i garderoben och tar plats.

Mönster: Nej…
Tyg: Bomullsbyxor i 3/4-delslängd. Extra tyg till dragskoband.

Jag skulle givetvis ha tagit ett kort på hur byxorna såg ut på mig innan jag gjorde ändringarna. Tyvärr orkade jag inte det, men jag kan lova att det inte var vackert. De var väldigt vida och ”flaxiga” runt vaderna. Istället har jag bilder på dem hängande över en stolsrygg, så att man kanske kan få någon sorts känsla för hur ändringen påverkade utseendet.

Kommentera

