Stickat på gång

Trots att jag just nu helst bara vill sy kläder har jag ett par stickningar på gång. Dock blir det inte mycket stickat på dem. Den största och första är en tröja som jag har hållit på med sedan mars eller nåt. Hittills bara rätstickning runt, men snart får jag börja sticka ett spetsok. Ärmarna var väldigt bra att ta med på spårvagnen och gick hyfsat fort att sticka. Nu när jag har satt ihop allt blir det tyvärr lite väl stort att släpa med sig varje dag.

Jag har ändrat lite i konstruktionen jämfört med originalmönstret. Där stickar de fram- och bakstycke och ärmar platt och maskar av dem i raglanminskningen, för att sedan sy ihop och plocka upp maskor till oket. Det tyckte jag att verkade onödigt och bestämde mig för att sticka allt runt och sticka ihop när minskningarna börjar. Hittills har det fungerat rätt bra.

One thought on “Stickat på gång

  1. Ping: Tröja med spetsok « Lite Av Varje

Kommentera

