En utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse från Malin. En sådan där man ska skriva lite om sig själv och sedan skicka vidare. Jag tänker följa den första delen, men strunta i den andra eftersom mina favoritbloggar redan har fått utmärkelsen (och så är jag lite kluven till själva grejen och har inte lust att pådyvla någon annan saker).

Alltså, här kommer åtta sanningar om mig:

  1. Jag tar snart examen från Chalmers och blir civilingenjör med inriktning bioteknik. Fast numera ägnar jag mig åt att bygga molekyler istället. Jäst kan göra väldig mycket häftigt, men i längden
  2. Som en fortsättning på nummer ett kan jag meddela att jag är grymt bra på att plugga och att lära mig nya saker. Undrar hur det ska gå när jag måste göra annat än det?
  3. Jag har bloggat i någon form sedan jag var 14, alltså tio år. Det har dock varit en del uppehåll och ofta ganska långt mellan inläggen.
  4. Jag är en ganska typisk hobby-hästtjej. Med bara några korta uppehåll har jag ridit på ridskola sedan jag var elva. Kanske något ovanligt är att jag nog aldrig har drömt på allvar om att ha en egen häst. Jag har helt enkelt aldrig velat ägna hela mitt liv åt hästar.
  5. Jag älskar att läsa fantasyböcker. Faktiskt är det i princip den enda skönlitteratur jag läser. Jag fastnar mycket sällan för böcker som är allt för verklighetsförankrade.
  6. Min favoritfärg är röd, men jag har ändå väldigt lite röda kläder. Jag har kommit fram till att det beror på att jag gillar en väldigt specifik röd nyans och därför har svårt att hitta saker som uppfyller kraven.
  7. Jag är ganska blyg, vilket märks mer i vissa sammanhang än andra. Ett sådant är när det kommer till att kommentera på bloggar. Lite läskigt på något sätt.
  8. Fram till att jag flyttade hemifrån hade jag levt ett år utan en katt i huset (när jag var 12-13 år) och sedan dess har jag tänkt att jag ska skaffa en egen katt så snart ”livet stabiliserar sig”.

Puh. Äntligen färdig. Det är knepigt att komma på bra saker att skriva. Kanske en anledning till att jag inte är så förtjust i grejen. Man ”måste” vara så rolig och vitsig i det man skriver.

One thought on “En utmärkelse

  1. Roligt att få veta lite mer om dig 🙂
    Inte måste man vara rolig och vitsig, känn inte så.
    Mm, katt är mycket mysigt, jag ska skaffa igen men inte just nu. Skönt att vara fri nu under sommaren och kunna göra vad man vill. Man blir lite bunden med djur.
    Ha det bra!

Kommentera

