En prototyp åtminstone

Jag har ägnat en del tid de senaste två veckorna åt att sy en prototyp av byxorna och försöka få den att passa. För man kan ju inte anta att ett mönster bara passar så där rakt av. Till min hjälp hade jag en byx-sewalong, som löste några mysterier om var jag skulle ändra för att få grenen att passa bra.

Halvkass kamera, dåligt ljus, självutlösare och belamrad etta ger tyvärr inga bra bilder.

Det jag ändrade i mönstret var lite i skrevlängden fram, vidden runt övre delen av höfterna och midjan och vidden på benen nedanför rumpan. Dessutom sänkte jag midjan genom att helt enkelt klippa av fyra centimeter av mönstret. Just vad gäller den ändringen vet jag inte om den är tillåten.

2 thoughts on “En prototyp åtminstone

  1. Byxorna sitter jättefint! Just byxmönster har jag svår att få till, antagligen för att jag har en minirumpa. Jag brukar alltid sänka midjan, så då är vi två. 😉

Kommentera

