Madam Katt

Egentligen blev jag klar med min fina Madam Katt redan för tre veckor sedan, men det tog en vecka innan jag hade tid att blocka och ännu en vecka innan det blev soligt nog att ta fina foton. Till slut har det nu gått ännu en vecka utan att jag skrivit om sjalen, vardagsskvällar är helt enkelt inte rätt tillfälle för sådant.

Jag är väldigt, väldigt nöjd med sjalen! Den är stor och mjuk, skir men ändå värmande och framförallt vackert mönstrad. Den tog sin lilla tid att sticka, men det var den värd. Stickningen var trevlig största delen av tiden. (Anledningen till att det tog nästan sex månadet att få den färdig var snarare att jag hade för mycket att göra och dessutom ett mer akut storprojekt på gång under hösten.) Så fort jag har kommit över min vördnad för sjalen kommer jag nog att använda den flitigt.

Mönster: Haruni med en extra upprepning av Chart A, alltså med 12 stjälkar.
Garn: Wollmeise 100% Merino. Färgen heter ”Feldmäuschen”. (Ordagrannt översatt ”Liten åkermus.”) Inhandlat i Pfaffenhofen.
Stickor: 3,5 mm, 1 m rundsticka.

One thought on “Madam Katt

  1. Först- Tack för i går! Väldans trevligt! Och Haruni är bara så snygg! Din färg lockar till att jag ska göra en till….:-)
    Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentera

