Äntligen mössa!

Äntligen blev jag färdig med mössan som jag var tvungen att repa upp. Ett par veckor med den som spårvagnsstickning gjorde susen. Det nya mönstret lämpade sig väldigt väl för stickning under resa, men var inte riktigt lika roligt som den tidigare flätknuten. Nu har jag i vilket fall som en varm mössa att ha på mig när jag åker till stallet, vilket ju är trevligt.

Mönster: Improviserad resår med korsade maskor.
Garn och stickor: Plassard Mussarde (45/55 alpacka/ull) och 4 mm stickor. Garnet köpte jag på loppmarknad i München och har ungefär tre härvor kvar av det. Vad jag nu ska med ljusblått garn till.

Fotona tog jag en lunch i förra veckan. Härligt med sol som gör att saker syns i sina riktiga färger även på foton tagna med mobiltelefonen.

2 thoughts on “Äntligen mössa!

Kommentera

