Värmande på kontoret

När man som jag blir väldigt kall om händerna när man sitter vi datorn är handledsvärmare/halvvantar världens bästa grej. Alltså har jag ett par sådana liggande på skrivbordet här hemma. Nu när jag gör mitt exjobb och har en fast kontorsplats tyckte jag att jag kunde behöva ett par att ha där också. Nu, lagom till att jag ska börja fokusera på rapportskrivandet är de färdiga. Det som borde ha gått på ett kick att åstadkomma tog mig ett par månader att färdigställa. Först tog det tid eftersom jag ville nålbinda dem. Det är lite mysig teknik, men den tar längre tid än stickning och man måste skarva garnet hela tiden. Under julen stickade jag den andra eftersom jag tröttnat på obekanta tekniker. Det gick ju snabbt, men sedan blev de liggande utan den röda kanten. Till slut virkade jag kanten på en kväll och nu är jag lite varmare om händerna på dagarna.

Mönster: Improviserat. Alltså lite för litet på vissa platser och för stort på andra.
Garn: Beiget ullgarn (tror jag, har inte proveldat) från Stadsmissionen och rött ullgarn från gömmorna.
Stickor: 4 mm. Virknål 3,5 mm.

Kommentera

