Att repa upp

Långsamt börjar ljuset återvända och min energi och inspiration med det. Plötsligt blev jag sugen på att sy och hittade lite tid att göra det också. Men än så länge har det inte blivit något färdigt av inspirationen.

Istället ska jag ventilera lite av min frustration över att behöva repa upp saker. Jag började sticka en mössa och provade när jag stickat resåren längst ned. Perfekt passform. Så jag fortsatte med flätmönstret och provade inte igen förrän det var färdigt. Och kunde inte få mössan över huvudet. Jag vet egentligen att flätor är mycket mindre elastiska en resår… Alltså repade jag upp hela flätan. Med irritationen sköljande genom kroppen.

Nu har jag börjat på ett enklare mönster, som bör var tillträckligt elastiskt. Flätmönstret var dock ganska kul att sticka, så jag är ändå lite glad över att jag fick sticka det, även om jag inte får beundra det i sitt färdiga tillstånd.

One thought on “Att repa upp

  1. Ping: Äntligen mössa! « Lite Av Varje

Kommentera

