Julklappshalsduk

Två dagar innan julafton bestämde jag mig för att det fick vara nog och maskade av halsduken. Då hade den hängt med sedan augusti och jag var hjärtligt trött på den.

Mönster: Patentstickning med två färger. Inspiration från boken ”Sticka mera”.
Garn och stickor: Zauberball ”Herbstwind” och grått strumpgarn från Wolle Rödel. Båda köpta i München. Rundsticka 3 mm.

Kommentarer: Zauberball-garnet var riktigt härligt, både i färgerna och i kvaliteten. Sticks inte alls. Det andra var också helt ok att arbeta med och inte så värst stickigt. En rolig, och lite förvånande, sak var hur mycket halsduken växte av att bli blötlagd. Den var ungefär en meter lång i outsträckt skick före och 1,7 meter efteråt, utan att jag behövde dra nästan något i den. Lite smalare också.
Nu kommer det att dröja ett tag innan jag stickar något åt någon annan än mig igen. Åtminstone av den här storleken.

Så här fin blev halsduken runt halsen på sin mottagare, min käre bror.

One thought on “Julklappshalsduk

  1. Ping: Blått garn « Lite Av Varje

Kommentera

