I min matlåda


Idag innehöll plastlådorna som jag brukar bära min lunch i följande: Mörka chokladtryfflar, vita tryfflar med lingon och knäck-kola. Det är inte så att jag påbörjat en fett-och-socker-diet, utan jag bidrog till jullunchen på avdelningen där jag gör mitt exjobb. En mycket trevlig tillställning och mina tryfflar var uppskattade av dem som orkade provsmaka dem. Tacka pickipicki för det!

För övrigt så är det inte så att jag har gått i ide, även om det nog hade varit skönt. Nu går det åtminstone snart mot ljusare tider, så att jag kan få känna mig utsövd igen. Sedan jag senast hörde av mig här har jag stickat en del på min evighetshalsduk. Nu har den blivit drygt en meter lång, men det behövs någon decimeter till. Tur att jag har nästan en vecka ledigt innan julafton…

Kommentera

