Långsamt eller tvärtom?

Dagarna rusar iväg och kvällarna försvinner lika snabbt in i ett trötthetstöcken. På helgerna försöker jag hinna med allt jag drömt om hela veckan, men misslyckas oftast. Att inte bli besviken kräver en viss anstränging.

Det händer inte så mycket på någon av de fronter som jag ägnar den här bloggen åt. Mat lagar jag ju och bröd bakar jag, men inga recept värda att dela med världen. Ännu. Sömnad har jag gjort ett misslyckat försök med än så länge. Kanske kan det bli något mer av det till helgen. Några varv stickar jag faktiskt varje vecka, men det är ett evighetsprojekt, så det gör inte så stor skillnad.

En halsduk är det jag stickar. Härligt garn inköpt i München. Zauberball och grått strumpgarn. En variant av patentstickning som gör olikfärgade sidor. Än så länge drygt en fjärdedel avklarad. Jag får lägga på ett kol om den ska bli färdig till jul.

Kommentera

